۱۰ خوراکی مناسب برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل

خوراکی های مناسب کاهش وزن
اشتراک گذاری

کاهش وزن کار بسیار دشواری است. اگر می خواهید وزنتان را کم کنید بهتر است بدانید که فقط با کم خوردن این کارمیسر نمی شود، بلکه می توانید با افزودن برخی از مواد خوراکی موثر وزن خود را بیشتر و سریع تر کم کنید. در این مقاله با ۱۰ خوراکی مناسب برای کاهش وزن آشنا خواهید شد.

کارشناسان تغذیه ۱۰ ماده خوراکی را معرفی کرده اند که اگر آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، موفق می شوید تا چند کیلو اضافه وزن خود را کاهش دهید و زودتر لاغر شوید.

فلفل تند

خوراکی های مناسب کاهش وزن
فلفل تند

افزودن مقداری فلفل تند به غذای روزانه به کم کردن وزن کمک می کند.
مطالعات نشان می دهد که اگر در هنگام صبح یک صبحانه تند و فلفلی را انتخاب کنید، در وعده ناهار حجم غذای کمتری را تهیه کرده و می خورید.

به نظر می رسد ماده موجود در فلفل قرمز موسوم به ” کاپسایسین ” این تاثیر را بر جای می گذارد. بررسی ها نشان می دهد که این ماده در واقع اشتها را کاهش می دهد به گفته کارشناسان تخم مرغ فلفلی در وعده غذایی صبحانه می تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد.

گریپ فروت

کارشناسان درآزمایش های خود دریافته اند که خوردن نصف میوه گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی و یا نوشیدن آب این میوه سه نوبت در روز می تواند به کاهش وزن کمک کند. این میوه سحرآمیز حاوی فیتومواد شیمیایی است که باعث کاهش میزان انسولین می شود و بدن را ترغیب می کند که به جای ذخیره چربی کالری ها را سوزانده و به انرژی تبدیل کند.

دارچین

این ادویه مفید و بی نظیر نه تنها به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه خواص بسیار دیگری نیزبرای سلامتی دارد. این ادویه روی ترشحات انسولینی تاثیر می گذارد و باعث کنترل قند خون میشود.

به علاوه برای بهره مند شدن از مزایای دارچین نیازی به مصرف مقدار زیاد آن نیست. بلکه با خوردن مقادیر بسیار کمی می توان از این خواص سودمند بهره مند شد. مطالعات نشان می دهد که مصرف فقط یک چهارم قاشق چایخوری دارچین در روزبرای پایین آوردن قند خون کلسترول و چربی تری گلیسیرید کافی است.

پیشنهاد مطالعه  12 مورد از خواص گردو برای سلامتی بدن

اگر می خواهید استخوانهای سالم داشته باشید یا از پوکی استخوان رنج می برید پیشنهاد می شود مقاله غذاهای مضر برای پوکی استخوان را مطالعه بفرمایید.

رازیانه

رازیانه نیزعلاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. این گیاه منبع غنی از املاحی چون پتاسیم منگنز و کلسیم وهمچنین ویتامین های ب و ث است.

اما در مورد کاهش وزن این گیاه تاثیر دوگانه دارد.به طوری که همه اشتها را کاهش می دهد و هم سوخت وساز مواد غذایی را در بدن افزایش می دهد که هر دو فرایند برای از دست دادن وزن اضافی مفید است.

سالاد

شاید باعث تعجب باشد که سالاد نیز جزء خوراکی های مناسب برای کاهش وزن باشد. مصرف سالاد حاوی کالری اندک ، قبل از خوردن هر وعده غذایی به کاهش وزن کمک می کند. در واقع سالاد پیش از غذا، حجم زیادی از معده را پر می کند. و باعث می شود زودتر احساس سیری کنید که به این ترتیب از حجم غذایتان کاسته می شود.

کرفس

این سبزی منبع غنی از فیبر خوراکی و فولیت است . که مصرف آن به همراه سالاد یا به عنوان میان وعده برای کم کردن وزن توصیه میشود.

چای سبز

این نوشیدنی اثرات مطلوب چندگانه روی بدن دارد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین است. آنتی اکسیدان و کافئین هر کدام دارای قدرت چربی سوزی بالا می باشند. ولی زمانی که هر دو اینها در کنار یکدیگر قرار بگیرند این اثر چندین برابر می شود.

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن پنج فنجان چای سبز در روز، کمک می کند که وزنتان را به میزان زیادی کم کنید و نکته جالب اینکه بیشتر این کاهش وزن در ناحیه دور شکم اتفاق می افتد.

عدس غذای مناسب برای کاهش وزن

این ماده غذایی درعین حال که شما را خوب سیر می کند. اما معده شما را انباشته از کالری نخواهد کرد و البته ارزش غذایی بسیار بالایی نیز دارد. اغلب اوقات می توان عدس را جایگزین گوشت کرد. عدس هم مانند کرفس حاوی فیبر و فولیت زیاد است که احساس سیری را در مصرف کننده ایجاد میکند. بعلاوه میزان چربی اشباع وکلسترول عدس نیز بسیار پایین است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ برخلاف سایر انواع شکلات ها ، هم کالری پایین و هم چربی اندکی دارد، لذا مصرف آن در طولانی مدت برای بدن مفید هستند. شما می توانید از شکلات تلخ به عنوان زرهی برای کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و هر نوع شیرینی استفاده کنید.

کونیوا

این خوردنی نوعی غلات اصلی و بومی کشور پرو است. این غلات حاوی پروتئین بالا است. و به همین خاطر می تواند تا مدت طولانی احساس سیری را در شما نگه دارد. همچنین، کربوهیدرات های موجود در آن به کندی دربدن آزاد می شوند و در نتیجه انرژی را تا مدت طولانی برای بدن تأمین می کند. با توجه به این مزایا ، به عنوان یک خوراکی مناسب برای کاهش وزن توصیه میشود.

پیشنهاد مطالعه  غذاهای مضر برای پوکی استخوان | لطفا زیر استخوانهای خود کبریت نکشید!
پست های مرتبط
آلزایمر زدایی با غذا | غذاهای مفید برای پیشگیری از آلزایمر
غذاهای مفید برای پیشگیری از آلزایمر

یکی از مهمترین بیماریهای دوران کهنسالی بیماری آلزایمر است. رژیم غذایی مناسب می تواند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری تاثیر گذار باشد. در این مقاله از سایت انجیرستان ادامه مطلب

غذاهای مضر برای پوکی استخوان | لطفا زیر استخوانهای خود کبریت نکشید!
مواد غذایی مضر برای پوکی استخوان

هرچند اکثر مواد غذایی تاثیر مثبتی بر سلامتی استخوانها دارند و مواد غذایی مفید برای پوکی استخوان کم نیستند. ولی غذاهای مضر برای پوکی استخوان نیز وجود دارند. در این ادامه مطلب

۱۴ مورد از مزایا و خواص منیزیم برای بدن
خواص منیزیم برای بدن

منیزیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است. از مزایا و خواص منیزیم برای سلامتی بدن می توان به جلوگیری از یبوست ، التهاب و آسم اشاره کرد. منیزیم ماهیچه ادامه مطلب

تشخیص خواص میوه ها از روی رنگ | رنگ میوه ها با ما سخن می گوید!
شناسایی خواص میوه ها از روی رنگ

چه میزان به رنگ میوه ها توجه می کنید. زمانی که در حال نوش جان کردن میوه یا سبزی خوش رنگ و لعابی بوده اید در مورد رنگ آن فکر ادامه مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن

آموزش های بیشتر در کانال اینستاگرام ما

دانلود رایگان کتاب مدیریت آبیاری در باغات

برای دانلود ایمیل خود را وارد کنید